Ekonomija zahvalnosti – javna činjenica 21. stoljeća

 

Tko je Gary Vaynerchuk?

Gary Vaynerchuck je 37-godišnji Bjelorus, rođen u gradu Babruysku (bivši SSSR), ali je već kao 3-godišnjak sa svojom obitelji emigrirao u SAD, u gradić Edison – savezna država New Jersey. Gary je samouki vinski stručnjak i ekspert za društvene medije. Od najranije dobi bilo je jasno da se Gary rodio s vrlo izraženim poduzetničkim DNK-om te da će jednoga dana postati i uspješan businessman. Još za vrijeme srednje škole radio je u obiteljskoj trgovini pića gdje je studiozno čitao brojne knjige o vinima koje su ga fascinirale do te mjere da je i sam odlučio ni od čega stvoriti kolekciju najrazličitijih svjetskih vina. Godine su prolazile, a Gary je i tijekom studija svojim bogatstvom znanja i vještina te poduzetničkim duhom, svaki vikend pomagao u poslovanju obiteljske trgovine vina. Prepoznavši važnost e-poslovanja i interneta u poslovanju 1997. godine Gary je pokrenuo web stranicu obiteljske tvrtke Winelibrary.com, a sve ostalo je povijest.

 

Zašto baš ekonomija zahvalnosti?

Ekonomija zahvalnosti je stvarni pojam, riječ je o načinu na koji komuniciramo, kupujemo i prodajemo, način na koji tvrtke i potrošači dolaze u kontakt putem interneta te u stvarnom svijetu. Ovaj pojam postao je javna činjenica 22.07.2009., kada je Amazon kupio Zappos za 1,2 milijarde $. Internet, na kojem je ekonomija zahvalnosti rođena, potrošačima je ponovno omogućio da izraze svoje mišljenje, a nevjerojatna moć njihovih stavova na društvenim mrežama pokazuje da se tvrtke i brendovi moraju natjecati na posve drugoj razini od one na koju su naviknuli.

U ovoj knjizi poduzetnik Gary Vaynerchuk otkriva kako velike i male tvrtke takvu osobnu pozornost mogu prenijeti na cijelu svoju potrošačku bazu, rabeći sve društvene platforme (Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, YouTube…) koje prenose mišljenja njihovih kupaca. Tvrtke i brendovi koji ukrote moć društvenih mreža i svoju kulturu poslovanja usmjere prema mušterijama, izdvojit će se iz mnoštva i najviše zaraditi. Ova knjiga otkriva kako tvrtke mogu ukrotiti promjene i izazove svojstvene društvenim medijima i pretvoriti ih u nevjerojatne mogućnosti zarade i rasta. Vaynerchuka je časopis BusinessWeek uvrstio među 20 osoba koje bi svaki poduzetnik trebao slijediti.

 

Odlična vijest u očima je promatrača

Gary nas u knjizi usmjerava ka istinskom povezivanju s kupcima, ukazuje na prilike da čujemo što kupci žele, što misle, kakva su im iskustva i kakvima su se određeni proizvodi pokazali (bilo u pozitivnom bilo u negativnom svjetlu). On prepoznaje priliku da se konačno stvore osobne i kreativne kampanje koje su mnogo više od samog guranja poruke svim mušterijama kolektivno u lice. Moram reći kako je izvanredno naglasio pristup „jedan na jedan“ koji postaje jedan od najvažnijih pristupa mušterijama i podrazumijeva drastične promjene organizacijskih kultura tvrtki. Gary pogađa u samu srž problema i gotovo vidovnjački predviđa ono što pojedine tvrtke tek kasnije osjete na svojoj koži, budući da su se opirale nužnim promjenama. Kultura se mijenja, a poslovanje se mora mijenjati s njom ili umrijeti.

 

Eksplozija usmene predaje  

 U današnjem poslovnom svijetu nikako ne smijemo zanemariti interakciju jer se najviše isplati upravo naša spremnost da pokažemo ljudima da nam je stalo – do njih, do njihovih iskustava s nama te do njihove kupnje. Danas živimo izrazito brzo, stresno i intenzivno, a najbolji primjer toga je što nema više vremenskog razmaka između trenutka kada netko nešto čuje, pročita i proslijedi dalje. Većina ljudi koristi smartphoneove, tablete i brojne druge gadgete, koji im omogućavaju da su uvijek i svugdje povezani na internet i društvene mreže te se tako njihovom objavom bilo kakva informacija može proširiti viralnom brzinom. Najbolji primjer viralnosti, ali i eksplozije, u ovom slučaju video predaje je upravo glazbenik Dave Carroll, kojem je United Airlines razbio gitaru i na kraju odbio podmiriti štetu. Pogledajte što je on nakon toga učinio.

youtube http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo?rel=0

 

Premaši očekivanja ili gubiš

Istina je da što više daješ, ljudi žele sve više. Danas ljudi očekuju da vam je stalo do njih, ali i da to dokažete. Jedini pravi način za to je slušati, angažirati se, dati im ono što žele kad možete, a kad ne možete, iskreno im reći zašto. Poanta je da oni samo žele biti saslušani i ozbiljno shvaćeni. Genijalnu usporedbu društvenih medija i anatomije čovjeka Gary je napravio sljedećom izjavom: „Društveni mediji danas pomalo nalikuju bubregu – možete preživjeti s jednim, ali šanse da doživite duboku starost veće su vam s dva.“ Ovo znači da se jednostavno morate angažirati maksimalno na svim poljima i koristiti sva dostupna sredstva kako bi postigli što veću efikasnost i efektivnost u cjelokupnom odnosu s kupcima. Nužno je biti prvi na tržištu, a ako već niste onda se potrudite da budete različiti od tržišnog lidera i specifičnim načinom poslovanja steknete svoje klijente koji, ako kvalitetno radite svoj posao mogu postati i vaši zagovornici. Gary smatra da svaka tvrtka koja se uljulja u razmišljanje da je sve „dobro“, zaslužuje propasti.

Na samome kraju posebno je važno istaknuti kako je važna kvaliteta sljedbenika i obožavatelja na društvenim mrežama, a ne kvantiteta te nikada nemojte praviti razliku između online mušterija i onih s kojima se srećete licem u lice. Cjelokupna ekonomija zahvalnosti svodi se na ono što mušterije trebaju i što mušterije žele. Suosjećajnost i skrb uz naporan trud i rad na izgradnji odnosa formula su dugoročnog zajedničkog uspjeha.

You may also like

Leave a comment