Internet marketing – eksponencijalni fenomen današnjice

 316978_321870901247939_215082188_n

Kada je dana 23. siječnja 2013. godine LED display u hodniku zgrade ispisao 12:00 sati, u Svečanom amfiteatru Ekonomskog fakulteta u Splitu započeo je „obračun“ sa svim znatiželjnicima koji su pohrlili na stručna predavanja (seminar) o Internet marketingu. Dupkom puna dvorana otkrivala je zastupljenost zaista različitih dobnih generacija, a na licima se očitavalo kako su im glavni motivi za dolazak na predavanje upravo želja da budu u korak s novim načinom marketinga, brzim razvojem Interneta te da nauče kako kvalitetno iskoristiti brojne društvene mreže za vlastitu promociju.

Predavanja su organizirana pod paskom splitske podružnice najveće apolitične, neovisne, neprofitne svjetske studentske organizacije AIESEC-a, a u suradnji s full-service agencijom za društvene mreže – Akcija d.o.o. iz Splita te agencijom za internet marketing i oglašavanje – Escape studio iz Osijeka.

Formalno obrazovanje ili stečeno iskustvo?

Čast da otvori predavanje pripala je Iliji Brajkoviću iz Akcije koji je u kratkom uvodnom dijelu predstavio tvrtku iz koje dolazi, njezinu primarnu djelatnost, neke od klijenata s kojima Akcija radi, zaposlenicima te je na koncu prisutnima postavio i nekoliko pitanja temeljem kojih je svatko mogao preispitati svoje trenutno znanje o internet marketingu i uvidjeti u kojem pravcu se mora nadograđivati. Vrlo je indikativan podatak da u današnjem vremenu globalne ekonomske krize, visoke stope nezaposlenosti te tržišne nestabilnosti Akcija i dalje aktivno traži kvalitetne ljude koje bi zaposlila. Riječ je dakako o širokom spektru struka koje se traže, počevši od programera, dizajnera pa sve do marketinških stručnjaka, čime se postiže, u današnjem dinamičnom i zahtjevnom poslovnom svijetu prijeko potrebna interdisciplinarnost. No, Ilija je posebno naglasio kako im je uz formalne stručne kvalifikacije (bez obzira na odličan prosjek ocjena) potrebno i određeno iskustvo rada na projektima, timskog rada ili volontiranja, upravo iz razloga što ljudi naučeno teorijsko znanje tek počnu primjenjivati i shvaćati u praksi. Naime, jedino se ne bih u potpunosti složio s činjenicom da odlični studenti (u ovom slučaju Ekonomskog fakulteta) i nisu baš najbolji „materijal“ za zapošljavanje ukoliko nemaju nekakav dodatan angažman sa strane, budući da su njihove odlične ocjene zapravo najbolji indikator odgovornog i savjesnog ponašanja tijekom studija te temeljitog izvršavanja zadanih obaveza s pripadajućim rezultatima, a u poslu bi se ionako vrlo brzo pokazalo ukoliko zaista (ne) vrijede.

Potreba za nastavkom eduakacija o Internet marketingu

Nakon puta iz dalekog Osijeka pred auditorij je izašao vidno zadovoljan posjećenošću predavanja Damir Podhorski iz Escapea, koji je na vrlo kreativan i zanimljiv način putem raznih videa definirao Internet marketing te njegovu današnju vrijednost i moć, komparirajući ga sa samom poviješću internet marketinga. Vrlo otvoren i pristupačan tijekom svog izlaganja bio je u konstantnoj interakciji s prisutnima te je nerijetko preispitivao njihovo dosadašnje znanje, primjerice o SEO-u (Search engine optimization), tj. optimizacija web stranica za tražilice ili pretraživače; CPC-u (Cost per click), tj. model plaćanja internet oglašavanja u kojem oglašivač za oglas plaća tek kada posjetitelj klikne na njegov oglas i SEM-u (Search engine marketing), tj. krovni pojam koji označava svaku investiciju u promoviranje stranice na tražilicama, bez obzira da li se radi o plaćanju klikova, to jest posjeta, ili optimizaciji za tražilice i sličnim akronimima iz marketinške terminologije. Uistinu zanimljivo i korisno predavanje kraju je priveo s identifikacijom kanala internet marketinga i karakteristikama svakog pojedinog kanala. Uvidjevši s kakvom se pozornošću i željom za novim saznanjima upija svaka njegova riječ izgovorena tijekom izlaganja, na kraju je izrazio želju za organiziranjem sličnih predavanja i na drugim fakultetima u Splitu, ali i primjerice Zagrebu i Rijeci.

Važnost istraživanja tržišta i tumačenja dobivenih podataka

Zatim je nakon kratke 10-minutne pauze riječ dobio Miroslav Varga, također iz Escape studija, koji je jedva dočekao da počne, kasnije će se ispostaviti, vrlo interesantnu priču o istraživanju tržišta i brojnim korisnim alatima koji uvelike olakšavaju analiziranje istoga, a posebnu je pažnju posvetio PPC-u (Pay per click), tj. uslugama oglašavanja vezanim uz tražilice (u ovom slučaju Google). Mnogi su među prisutnima ostali iznenađeni kada su se na današnjem predavanju, očigledno po prvi puta susreli s alatima poput Google Correlate-a, Consumer barometer-a, Global Market Finder-a, koji ukoliko se dobiveni podaci adekvatno interpretiraju, nude izuzetno široku paletu, prema Varginim riječima, ubojitih mogućnosti osvajanja tržišta. Stoga, Google je, uz prethodnu edukaciju i adekvatnu interpretaciju dobivenih rezultata za određeno tržište,  definitivno Vaš prijatelj i najbolji poslovni partner. Pri samome kraju izlaganja, okupljene je posebno oduševio primjer Rich Media Banner-a, koji je prije tri, četiri godine napravio veliki boom u internet oglašavanju. Rich Media Banner su banneri (atraktivni promidžbeni oglasi) pisani u flashu koji na kreativan i atraktivan način kombiniraju tekst, slike, video i zvuk koji privlači pažnju posjetitelja određene web stranice. U današnje vrijeme ovo je svakako jedan od najvažnijih dijelova internet marketinga u koji se treba ulagati i time je Varga svoje izlaganje priveo kraju uz dugi pljesak okupljenih.

Društvene mreže kao promjena u načinu na koji komuniciramo

Trosatna predavanja (za koja se činila kao da su prošla u trenutku) je zaključio Petar Bogdan iz Akcije, fokusirajući se na temu društvenih mreža (Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare i sl.) i social media marketinga. Kao nekadašnji student Ekonomskog fakulteta i predsjednik Udruge Studenti za studente Split, prenio je svoja, kako pozitivna tako i negativna iskustva i prisutnima nastojao ukazati na sve prednosti i nedostatke angažmana na brojnim projektima, čiji je konačni uspjeh bio nerijetko vezan uz društvene mreže. Također je ponudio i kratak pregled razvoja društvenih mreža i broja njihovih korisnika, a prikazani rezultati su pokazali kako su se društvene mreže zapravo uvukle u sve aspekte naših života. One ni u kom slučaju nisu banalne, a u poslovnom svijetu nude nebrojene mogućnosti kako u povećanju tržišnog udjela i prihoda pojedinih tvrtki, tako i u drastičnom smanjenu troškova i ulaganja u klasične tipove marketinga. Društvene mreže, praksa je pokazala, svakako nisu hir već temeljne promjene u načinu na koji komuniciramo.

Na koncu možemo zaključiti da je praćenje razvoja novih trendova iznimno zahtjevan posao i jedan od ključnih faktora uspješne online kampanje. Internet oglašavanje ima nekoliko prednosti u odnosu na konvencionalne oblike. Ključna prednost je njegova daleko niža cijena, a potom dolazi mogućnost preciznog ciljanja željenih skupina te ono što je najvažnije – lako  mjerljiv povrat na investiciju. Svakodnevno oglašivač može pratiti sve relevantne statistike o posjetiteljima svoje internet stranice te kupcima pojedinog proizvoda ili usluge. U svakom trenutku je poznato da li se pojedina investicija isplati i na vrijeme je moguće prekinuti kampanje koje ne ostvaruju zadovoljavajući povrat. Internet kampanju moguće je pokrenuti u svega nekoliko sati, rezultati su vidljivi gotovo trenutno, što je evidentni dokaz da je internet marketing eksponencijalni fenomen današnjice.

You may also like

Leave a comment

http://cdn.gomafia.com