Primjena content marketinga u poslovanju

Na koji način prikupljaš informacije o nekim proizvodima i uslugama? Gledaš dosadne TV reklame koje te prekinu taman kad film postane zanimljiv, hodaš po gradu gledajući u plakate zalijepljene na sve strane ili još bolje čekaš kad će biti neki sajam u tvom gradu kako bi pronašao odgovor na ono što te zanima?  Nadam se da umjesto toga jednostavno posjetite Google ili društvene mreže kako bi pronašli odgovor na ono što vas zanima.

Društveni mediji i content marketing su sve važniji za poduzeća kako bi pronašli i surađivali s potencijalnim kupcima na Internetu. Porastom popularnosti društvenih mreža, cjelokupna industrija mijenja svoje poslovanje u drugom smjeru od onog u kojem se nalazila u trenutku svojeg nastanka.

U tradicionalnom marketingu ili outbound marketingu poduzeća su fokusirana na pronalaženje kupaca koji će kupiti njihov proizvod. Outbound (odlazni) marketing“ možemo definirati kao onaj marketing i oglašavanje koji se na silu „gura“ pred kupce jer ne znaju bolji način kako da prodaju svoj proizvod. Kupčevu pažnju privlače klasičnim reklamnim sredstvima – plakatima, bannerima po web portalima, TV reklamama, sajmovima i slično. Razvojem tehnologije kupcima su danas omogućeni razni uređaji i servisi da one poruke koje ne žele primati i koje ih ne zanimaju jednostavno blokiraju i dovode do toga da  tehnike outbound marketinga postaju sve neefikasnije  i skuplje.

U čemu je onda poanta inbound marketinga? „Inbound (dolazni) marketing“ ili Content marketing (marketing sadržaja) obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje imaju za cilj privlačenje potrošača sebi tj. da oni vas traže a ne vi njih. To je spominjanje vaših proizvoda na Twitteru od strane ljudi za koje nikada niste čuli, umjesto TV reklama poduzeća kreiraju video isječke  koje kupci žele da pogledaju, umjesto reklama u časopisima poduzeća pokreću blogove koje kupci prate i čitaju. Umjesto dosadnih i napornih poziva u nezgodno vrijeme, oni će kreirati sadržaj i alate kojima će privući pažnju kupaca poput magneta i potaknuti kupce da oni zovu njih i traže detaljnije informacije.

Tri osnovne komponente Inbound Marketinga: 

  • Sadržaj Srž svake inbound marketing kampanje je sadržaj. To je informacija ili alat koji privlači potencijalne kupce na vašu web stranicu ili vaše poslovanje.
  • Search Engine Optimization (SEO) – Olakšava kupcima da pronađe vaš sadržaj. Cilj je da poveća rang vaše stranice u tražilicama gdje većina kupaca započinje proces kupnje.
  • Društveni mediji – Društveni mediji šire i povećavaju utjecaj vašeg sadržaja. Kada se na društvenim mrežama priča o vašem sadržaju veća je vjerojatnost da privuče potencijalne kupce na vašu web stranicu.

Inbound marketing je slojeviti koncept koji unaprijeđuje reklamiranje vašeg proizvoda ili usluge i neke od slijedećih  dimenzija poslovanja:

  • Povratne informacije od kupca– Omogućuje da brže reagirate i unaprijedite kvalitetu vašeg poslovanja.
  • Branding– Podiže imidž proizvoda i poslovanja na višu razinu, ostvarujući bolji odnos s kupcem.
  • Troškovi reklamiranja– Content marketing  je jeftiniji i učinkovitiji od standardnih metoda, ali svoju puninu doseže u kombinaciji s klasičnim oglašavanjem.

Važnost društvenih medija i blogova za poduzeće 

Poduzeća danas sve više ulažu kreiranje blogova i online časopisa koji sa sobom nose troškove softvera (ali zahvaljujući današnjoj tehnologiji postoji velik broj besplatnih softverskih rješenja za ove oblike promocije). Trošak izrade ovog načina promocije zna da bude i do pet puta manji od sekunde koju smo platili na TV-u. Mala poduzeća izdvajaju  mnogo više sredstava u društvene medije i blogove jer ovi kanali imaju tendenciju da privlače prave kupce. Velika poduzeća više ulažu u outbound marketing i klasične načine privlačenja kupaca.


 

Neke od beneficija inbound marketinga:

– 86% ljudi prebaci program kad se pojave TV oglasi

–  75% inbound marketinških kanala, uključujući blogove, društvene medije i SEO koštaju manje nego bilo koji outbound marketinški kanal

–  7% poduzeća pronašlo je svoje kupce putem bloga

–  Gotovo 6 od 10 poduzeća pronašlo je svoje kupce putem Linkedln-a

–  67% B2C poduzeća i 41% B2B poduzeća pronašlo je svoje kupce putem Facebook-a

ü  42% poduzeća pronašlo je svoje kupce putem Twittera

Zato je za poduzeće veoma važno da  putem bloga ili društvenih mreža bude dostupno svojim kupcima kako bi im u „pravo vrijeme i na pravom mjestu“ dali odgovor na njihovo pitanje, kreirati zanimljivi sadržaj budući da društveni mediji i blogovi spadaju u jedne od najjeftinijih kanala promocije i privlačenja kupaca. No, kreiranje zanimljivog sadržaja nije dovoljno ako se želite baviti nečim na duži rok, kreiranje zanimljivog sadržaja trebalo bi pokrenuti i ostale aktivnosti koje bi vam trebali omogućiti neku dugoročnu strategiju vašeg poslovanja.

Prilagođavajte svoje poslovanje promjenama na tržištu, odaberite ciljnu skupinu, pišite blogove, budite fleksibilni, kreativni, aktualni i svest ćete svoje greške na minimum.  🙂

You may also like

One comment

Leave a comment